تکنولوژی, مجله

استانداردها شارژر

استانداردها شارژر

استاندارد های USB

استانداردها شارژر

نسل اول از استانداردهای USB به دستگاه های بهره مند از این پورت ها اجازه دریافت انرژی های با حداکثر توان 2.5 وات را می دادند. بعد از مدتی این مقدار در پورت های USB 3.0 حدود 4.5 وات بیشتر شد. در طول چندین سال این مقادیر به عنوان استانداردهای رسمی برای پورت های USB بودند اما پس از مدتی شارژرهای مبتنی بر این پورت، با پشت سر گذاشتن این استانداردها توانستند توان بیشتری از انرژی الکتریکی را به گوشی های هوشمند برسانند، در حال حاضر یک شارژر USB معمولی می تواند امکان شارژ گوشی های با توان 10 وات را فراهم کند و بعد ها با استفاده از کابل های microUSB این میزان به مقدار کمی افزایش پیدا کرد. در نهایت شارژرهای مبتنی بر پورت USB-C بهترین نوع از این کابل ها هستند که می توانند توان بالاتری از انرژی (5 ولت و 3 آمپر، معادل با 15 وات) را به گوشی های هوشمند تحویل دهند.

استانداردها شارژر

استاندارد Quick Charge کوالکام

شرکت کوالکام از اولین شرکت هایی بود که توانست استانداردهای سریع جدیدی برای شارژ گوشی های هوشمند معرفی کند. این شرکت در سال 2013 هنگامی که تراشه اسنپدراگون 600 را عرضه کرد فناوری جدید Quick Charge را نیز معرفی نمود، که با استفاده از این فناوری امکان تحویل 10 وات انرژی به گوشی های هوشمند امکان پذیر شده بود. نسل دوم از فناوری Quick Charge ها در سال 2015 معرفی شد که می توانست 18 وات توان را به گوشی های هوشمند تحویل دهد. گوشی های شرکت موتورولا و سامسونگ فناوری های مشابه ای با عنوان Turbo power و Adaptive Fast Charge را با استفاده از این استاندارد به گوشی های خود اضافه کردند. در سال 2016 سومین نسل از استاندارد Quick Charge نیز معرفی شد که با استفاده از آن امکان تولید شارژرهای با خروجی 3.6 ولت تا 20 ولت امکان پذیر بود.

در سال 2017 استاندارد Quick Charge 4.0 برای اولین بار معرفی شد که با استفاده از این استاندارد می توان میزان توان خروجی را تا 27 وات افزایش داد. در نهایت استاندارد + Quick Charge 4.0 آخرین ورژن شرکت کوالکام می باشد که از استاندارد های USB PD 3.0 پشتیبانی می کند و با استفاده از این استاندارد امکان تحویل 27 وات انرژی تحت ولتاژ 3 تا 11 ولت و همچنین جریان 0 تا 3 آمپر فراهم است.

استانداردها شارژر

استاندارد Oppo VOOC

استاندارد Oppo VOOC برای اولین بار در سال 2014 همزمان با معرفی گوشی Oppo Find 7 معرفی شد این استاندارد برای اینکه بتواند جریان 3 آمپری را به گوشی های هوشمند برساند از یک شارژر و یک کابل ویژه استفاده می کرد. در حال حاضر شرکت وان پلاس از این استاندارد استفاده می کند و آن را با نام Dash Charge می شناسند. کمپانی Oppo در سال 2018 استاندارد جدید خود را تحت عنوان Super VOOC و همزمان با گوشی Find X Lamborghini که از این فناوری بهره می برد را معرفی کرد. این استاندارد امکان تحویل توان قابل توجه 50 وات به گوشی های هوشمند را ممکن ساخت.

استاندارد Super Charge هواوی

در سال 2017 کمپانی هواوی گوشی Mate 10 را با فناوری شارژ سریع جدید با عنوان Super Charge معرفی کرد که این فناوری قادر بود خروجی 5 ولت و تحت جریان 4.5 آمپر را تامین کند. نسل دوم فناوری ذکر شده در سال 2018 با معرفی گوشی Mate 20 Pro معرفی شد که شرکت هوآوی این فناوری را هم با نام Super Charge منتشر کرد. این فناوری در مقایسه با نسخه اول دارای دو برابر ولتاژ خروجی بیشتر یعنی 10 ولت بوده است. همچنین فناوری ذکر شده تحت جریان 4 آمپر، می تواند توان قابل توجه 40 واتی را به گوشی های هوشمند برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 10 =